* Renault a înregistrat cel mai semnificativ declin
Comenzile Renault în Franţa au scăzut cu o treime în noiembrie iar declinul a fost accentuat de scăderea cu 10% a comenzilor pentru modelul low-cost Dacia, a anunţat ieri publicaţia franceză "La Lettre V", transmite Reuters. Comenzile de maşini în Franţa, care prefigurează tendinţa vânzărilor, au scăzut cu 10% luna trecută, un semn al înrăutăţirii perspectivei pentru principalii producătorii auto, PSA Peugeot Citroen şi Renault. Astfel, în noiembrie comenzile Peugeot în Franţa au scăzut cu 14%, comenzile Citroen cu 12%, în schimb comenzile pentru Volkswagen au urcat cu 18%, cele pentru Toyota cu 27% şi cele pentru BMW cu 9%, conform studiului realizat de "La Lettre VN" în rândul a 34 de grupuri de distribuţie auto, potrivit Agerpres.
Franţa este acum a treia piaţă auto europeană, fiind depăşită de Marea Britanie şi Germania, în perioada ianuarie-noiembrie 2012, conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Recent, Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA) a anunţat că un număr de 6.202 de autoturisme noi marca Dacia au fost înmatriculate în Franţa în luna noiembrie 2012, în scădere cu 40,5% faţă de cele 10.431 unităţi înmatriculate în perioada similară din 2011. În noiembrie, piaţa auto franceză a înregistrat o scădere de 19,2% a vânzărilor de maşini noi, până la 144.694 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2011. În rândul producătorilor auto francezi, luna trecută vânzările PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 22,9%, la 41.044 unităţi, iar vânzările grupului Renault au înregistrat cel mai semnificativ declin, de 33,5%, până la 31.402 unităţi. Comitetul constructorilor francezi de automobile a apreciat că piaţa auto din Franţa va înregistra anul acesta un declin de 13-15%, cel mai probabil în jur de 14%. Anterior CCFA estimase o scădere de 12% a vânzărilor a