Toate tronsoanele magistralei Braşov – Borş ar trebui să fie terminate anul viitor, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România
Cel mai scump tronson al Autostrăzii Transilvania (A3) este Mihăieşti - Suplacu de Braşov, de 488 de milioane de euro, potrivit datelor existente pe portalul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Primele lucrări au debutat acum aproape 10 ani, dar termenul fixat pentru finalizarea proiectului, 2013, este cu siguranţă unul nerealist.
Bechtel apare la CNADNR drept constructor al tuturor tronsoanelor, iar Egis, drept consultant atât la tronsoane, cât şi la secţiunea Suplacu de Barcău - Borş, iar proiectanţii sunt Bechtel şi Iptana Search Corporation pentru şapte tronsoane, respectiv POYRY pentru tronsonul Braşov - Făgăraş. Un singur tronson, Făgăraş - Sighişoara, nu are proiectant. Cele mai mari costuri estimate sunt pentru tronsonul Mihăieşti - Suplacu de Barcău (488 de milioane de euro), Câmpia Turzii - Cluj Vest (343 milioane) şi Sighişoara - Târgu-Mureş (341 milioane) urmate de Făgăraş - Sighişoara (278 milioane), Suplacu de Barcău - Borş (245 milioane), Braşov - Făgăraş (221 milioane), Cluj Vest - Mihăieşti (148 milioane), Târgu-Mureş - Câmpia Turzii (132 milioane).
Cel mai lung tronson este Mihăieşti - Suplacu de Barcău (76 km), iar cel mai scurt, Cluj Vest - Mihăieşti (24 km). Un singur tronson se află în exploatare, Câmpia Turzii - Cluj Vest (52,5 km), cu acces prin nodurile rutiere de la Câmpia Turzii, Turda şi Gilău, având specificarea că stadiul fizic al lucrărilor la finele anului trecut era de 95,9%, în timp ce proporţia de finalizare a lucrările la secţiunea Suplacu de Barcău - Borş era de aproape 50%. Şase porţiuni au specificat la capitolul stadiu actual „proiectare în curs de realizare", două „realizat", în diferite procente, iar Târgu-Mu