Potrivit previziunilor făcute de Compania de Autostrăzi, anul viitor se vor finaliza 251 de kilometri noi de autostradă şi 1.300 de kilometri de drum naţional. Dacă aceste estimări se şi adeveresc, 2013 va fi unul dintre cei mai buni ani de după Revoluţie pentru autostrăzi.
Potrivit previziunilor făcute de Compania de Autostrăzi, anul viitor se vor finaliza 251 de kilometri noi de autostradă şi 1.300 de kilometri de drum naţional. Dacă aceste estimări se şi adeveresc, 2013 va fi unul dintre cei mai buni ani de după
Autorităţile promit că, la anul se vor da în exploatare 251 de kilometri noi de autostradă, potrivit unui document furnizat ECONOMICA.NET de către oficialii Companiei de Autostrăzi. Dacă previziunile se adeveresc, 2013 va fi unul dintre cei mai fructuoşi ani pentru autostrăzi de după Revoluţie iar în România se va circula pe circa 800 de kilometri de autostrăzi.
În 2013 se va finaliza construcţia a şase noi autostrăzi astfel:
1. Autostrada Nădlac-Arad şi Drum de Legătură – 39 de kilometri
Lotul 1 şi 2 : kilometrul 0 – kilometrul 39
2. Autostrada Lugoj – Deva, tronson Lugoj – Dumbrava – 27 de kilometri
Lotul 1 : kilometrul 0 – kilometrul 27
3. Autostrada Deva – Orăştie – 32,5 kilometri
4. Tronson Orăştie – Sibiu şi by-pass Sebeş – 82 de kilometri
Lotul 1 : kilometrul 0 – kilometrul 24
Lotul 2: kilometrul 24 – kilometrul 43,8
Lotul 3: kilometrul 43,8 – kilometrul 66
Lotul 4: kilometrul 66 – kilometrul 82
5. Autostrada Transilvania Braşov – Borş, Tronson Suplacu de Barcău – Borş – 6,5 kilometri
kilometrul 0 – kilometrul 6,5
TOTAL 251 de kilometri
Toate autostrăzile din lista de mai sus sunt acum în execuţie şi, cu excepţia ultimilor 6,5 km, toţi se află pe coridorul IV paneuropean, unde lucrările sunt finanţate în proporţie de 85% din fonduri europene. Totuşi, ră