Investiţie privată, parteneriat public - privat sau finanţare integrală de la buget
Executivul Consiliului Judeţean Braşov va prezenta aleşilor la finele acestei săptămâni cele trei variante pentru realizarea aerogării Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, practic cea de-a doua fază a proiectului, care urmează a fi scoasă la licitaţie în prima parte a anului viitor.
Prima variantă a continuării proiectului vizează „demararea procedurilor legale în vederea concesionării restului lucrărilor către un investitor privat care să asigure finanţarea, proiectarea, realizarea şi operarea pe o perioada determinată a obiectivului de investiţii”. Mai exact preluarea investiţiei de către o companie privată, care va construi aerogara, după care va opera aeroportul pe o perioadă definită pentru a-şi recupera suma investită.
Cea de-a doua variantă vizează încheierea unui parteneriat public privat (PPP), mai ales că de ieri a devenit aplicabilă Legea parteneriatului public privat. „Pentru a putea aplica legea PPP, terenul cu care judeţul Braşov ar intra în parteneriat trebuie să aparţină domeniului privat al judeţului. În acest sens este obligatorie promulgarea unui act normativ de către Guvernul României pentru a realiza transferul de proprietate al terenului din domeniul public al statului în domeniul privat al judeţului Braşov”, se arată în informarea care va fi prezentată consilierilor judeţeni.
Cea de-a treia posibilitate a continuării aeroportului vizează un efort investiţional susţinut din fonduri bugetare de la nivel central şi local. De altfel, această variantă este şi cea mai puţin realizabilă, având în vedere lipsa banilor pentru astfel de proiecte, atât la nivel central, cât şi la nivel local.
Executivul va solicita aleşilor judeţeni împuternicirea pentru a analiza şi alege „varianta optimă pentru realizarea etapei a II-a a i