Simulatorul pe care l-a creat Mihai Marinescu dă ocazia oricărui pasionat de motorsport să simtă trăirile din interiorul unui cockpit la o viteză de peste 200 de km/h
Marinescu vede simulatorul ca pe un loc de antrenament, nu ca pe o joacă
Câţi pasionaţi de motorsport nu s-au întrebat dacă ar putea mânui o maşină de Formula 1 sau o motocicletă de MotoGP? Unii spun că pot, alţii sunt mai realişti şi ştiu că nu ar putea să o urnească de pe loc. Pilotul braşovean Mihai Marinescu (23 de ani) le dă ocazia românilor de a simţi pe pielea lor cum e să te afli într-un monopost de Formula 2, la 250 de km/h când urmează un viraj de 180 de grade.
Jocurile pe calculator sunt comerciale, aici e cu totul altceva. Tastatura nu vibrează la fel de ferm ca volanul şi nici pedalele simulatorului nu sunt la fel de dure precum comenzile pe care le dăm din faţa calculatorului personal. Ne urcăm la volan, ni se pun mănuşile şi ni se face instructajul. În faţa noastră sunt trei monitoare care ne oferă o vedere panoramică. „Ca să poată lumea pleca de pe loc, am scos ambreiajul, altfel am fi avut probleme. Frâna este de două ori mai moale decât în realitate, la fel şi volanul. Setările originale le ţin pentru mine. Pentru voi ar fi greu“, ne spune Mihai.
Floare la ureche! Dăm drumul la „plimbare“ şi încercăm să apăsăm pedala de frână. Greu! Maşina răspunde greu, rpm-urile „urlă“ în boxe, dar suntem asiguraţi că funcţionează perfect. Prima ieşire în decor! Volanul îţi dă mâinile peste cap, leduri luminează din toate direcţiile, iar reflexul te face să apeşi pe toate odată. Te calmezi şi revii pe traseu, dar asta doar ca să ai de unde să ieşi în decor... din nou. Mihai observă greutăţile şi ne îndrumă: „Frânează, intră în viraj cu a treia, accelerează, superioară! Frână!“.
Se termină al doilea tur de pistă şi vedem că am scos mult