Piata telecomunicatiilor a crescut cu 3,5% in primele sase luni, la 7,48 miliarde de lei (1,64 miliarde de euro), pe fondul avansului veniturilor din servicii de acces la internet, de telefonie mobila si de retransmisie a programelor audiovizuale catre utilizatorii finali.
Exceptie fac serviciile de telefonie fixa si a cele de linii inchiriate, care au inregistrat o scadere de aproximativ 11% a veniturilor fata de primul semestrul al anului trecut, pana la 745 de milioane de lei si, respectiv, 133 milioane lei, conform datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Celelalte venituri din servicii de comunicatii electronice au inregistrat cresteri: serviciile de acces la internet (+16,2% pana la 1,1 miliarde lei), serviciile de telefonie mobila (+0,1% pana la 2,7 miliarde lei), serviciile de retransmisie a programelor media audiovizuale liniare catre utilizatorii finali (+2,6% pana la 796 milioane lei).
Veniturile din interconectare la puncte mobile si, respectiv, la puncte fixe au inregistrat cresteri anuale de 1,4%, pana la valoarea de 999 milioane lei, respectiv de 14,6%, pana la 341 milioane lei.
Conform datelor raportate de furnizorii de telefonie fixa, in primele sase luni ale anului 2012, numarul de linii de acces a inregistrat o evolutie relativ constanta fata de sfarsitul anului 2011, cu crestere usoara fata de 30 iunie 2011 - 0,3%, ajungand la 4,68 milioane, in timp ce numarul de abonati a crescut cu 0,3% pana la 4,05 milioane.
O linie de acces este asa numitul “post telefonic”, in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.
Din cele 4,68 de milioane de linii de acces