Am testat zilele trecute facelift-ul la 308. Trebuie să vă spunem că maşinuţa s-a comportat exact – dar “exact” – cum ne-am fi aşteptat. Să ne lămurim. Când a fost lansată, în 2007, Peugeot 308 a fost “a big wow”. Multe inovaţii tehnice, schimbare de atitudine, filosofie – mă rog, tot ce trebuie pentru un model care vrea să facă un atac la baionetă pe atât de disputatul domeniu al modelelor hatchback.
Atunci când a fost vorba aplicării unui facelift, că aşa se procedează în lumea bună, băieţii de la Peugeot s-au prins că trebuie să acţioneze “nemţeşte”, adică să nu schimbe pre multe lucruri la o maşină care între timp, în ultimii paru ani îşi pusese deoparte ce era al ei. Au aplicat aşadar câteva trucuri exterioare, în special la partea frontală, au schimbat nişte motorizări şi...cam atât. Foarte bine!
Noi am testat zilele trecute, la ceva vreme de la lansarea ei, un 308 cu un motor “de aur”. Deja celebrul 1.6 e-HDI cu 112 caluţi. Nu mai este nevoie să spunem că “ne-a plăcut”. Consumul extraurban a fost indecent de mic. Undeva pe la 4,4 – ceea ce ne-a impresionat extrem, mai ales ca noi suntem carcotaşi şi, evident, nu prea credem in cifrele din tabele. În oraş, evident că nu ne-am putut încadra în acel 5,3. Dar un 7,2 am socotit ca fiind mulţimitor date fiind datele desfăşurarăii testului: un Bucureşti proaspăt nins cu automobilişti colindând brownian după cadoul perfect.
Noi am testat:
■ Motorizare: 1.6 e-HDI FAP/112CP
■ Cutie: 6+1
■ Viteza maximă: 190kmh
■ Acceleraţie 0-100kmh: 11,4 s
■ Consum: 5,3/3,9/4,4
Am testat zilele trecute facelift-ul la 308. Trebuie să vă spunem că maşinuţa s-a comportat exact – dar “exact” – cum ne-am fi aşteptat. Să ne lămurim. Când a fost lansată, în 2007, Peugeot 308 a fost “a big wow”. Multe inovaţii tehnice, schimbare de atitudine, filosofie – mă rog, tot ce trebuie pe