"Nu putem sa nu avem indoieli cu privire la reducerea birocratiei si la eficienta actului decizional al unei institutii care va avea un Consiliu format din nu mai putin de 15 membri. La fel cum, desi este laudabil obiectivul de reducere a cheltuielilor, ne intrebam cum va fi acesta atins, in conditiile in care, conform Proiectului publicat, A.S.F. preia numarul de posturi si personalul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, cu mentinerea tuturor drepturilor avute la data preluarii, inclusiv cele salariale", se arata intr-un comunicat difuzat miercuri de UNSAR.
Nu trebuie uitat faptul ca societatile de asigurari contribuie la finantarea Institutiei de supraveghere, motiv pentru care consultarea lor in luarea unei decizii cu caracter strategic este un element necesar, se mai arata in document.
"O decizie de unificare a supravegherii pietei de asigurari, de capital si respectiv a fondurilor de pensii private - pe langa faptul ca este necesar sa faca obiectul unei ample dezbateri cu asociatiile profesionale a societatilor care sunt subiecte ale supravegherii - trebuie sa aiba la baza, inainte de orice, o justificare prudentiala si economica credibila, cu punerea in balanta a avantajelor si dezvantajelor aferente" a declarat Florentina Almajanu, Director General UNSAR
O asemenea decizie nu poate fi argumentata numai prin faptul ca aceasta este practica in putin peste jumatate din numarul statelor membre UE, cu atat mai putin cu cat se omit cel putin 3 aspecte esentiale si anume:
in cele mai multe cazuri, autoritatea supravegheaza si sectorul bancar (Germania, tarile nordice, Olanda, Belgia, Polonia, Ungaria, Irlanda, Austria etc.)gradul de dezvoltare si sofisticare in cele mai multe dintre aceste state este foarte ridicat, pietele e