Antreprenorul online Doru Panaitescu a trecut in revista, dupa discutii cu mai multi jucatori din online, veniturile generate din publcitate pe Internet pe anul acesta, in Romania. Suma la care a ajuns – 30,5 mil. euro.
“Aceasta lista de publisheri, regii si alte entitati generatoare de venituri din publicitatea online nu este un top, ci mai degraba o lista destul de cuprinzatoare care sa mai aduca nitica transparenta pe piata”, scrie el, subliniind ca studiul ROADS realizat de IAB ia in calcul doar 22 de jucatori din totalul de peste 50 de publisheri si regii locale.
In suma calculata de Panaitescu nu intra nici Google nici Facebook, ambele companii neoferind niciun fel de informatie privind veniturile pe care le genereaza in Romania.
Este posibil ca nici suma inaintata de Panaitescu sa nu fie foarte aproape de adevar (multe regii/multi publisheri “umfla”, uneori, datele – n.r.), insa reprezinta un effort de remarcat. Mai mult, el subliniaza ca piata de publicitate online autohtona “este pe val”, desi se confrunta cu mai multe probleme post criza – fragmentarea continua a publishing-ului, cresterea rebate-ului la peste 40% pe alocuri precum si pierderea de bugete in favoarea “strainilor” Facebook si Google. Citeste si:Romania ocupa locul trei in UE dupa ponderea angajatilor cu venituri scazuteSomerii bogati: 2.400 de americani au primit ajutoare desi traiesc in gospodarii cu venituri de 1 mil. dolariPonta se gandeste la o taxa de solidaritate pentru bugetarii cu "venituri excesive"
Printre companiile pe care le-a luat in calcul Doru Panaitescu se numara Internet Corp., Goldbach Audience, Mediafax Group, Ibu Pro TV, Httpool/Splendid Media, Intact, Media Café, Metropotam Network, Neogen sau Pagini Aurii.
“Peste un sfert din jucatorii prezentati nu depasesc 1% din totalul pietei, cu alte cuvinte legea lui Vilfredo Pareto (20% din