Lucrările mari de infrastructură în vederea fluidizării traficului rutier prin Craiova trebuie să mai aştepte până la realizarea unui studiu de trafic, ce nu poate fi întocmit înainte de finalizarea proiectelor europene
Primăria Craiova nu vrea să mai facă nici o investiţie în infrastructura rutieră a oraşului până când nu va avea la dispoziţie un studiu de trafic pe care să-şi bazeze asemenea investiţii.
„Să recunoaştem, cele două pasaje din centrul Craiovei - pasajul suprateran din Valea Vlăicii şi cel subteran de pe străzile Carol I - Arieş - nu aduc prea mari beneficii fluidizării traficului. Ca să fi fost fluidizată circulaţia în intersecţia dintre bulevardul Carol I şi Calea Bucureşti era nevoie fie ca pasajul suprateran să treacă peste această intersecţie, prelungindu-se până la Piaţa Centrală, fie ca pasajul subteran să treacă şi pe sub Calea Bucureşti. O investiţie în infrastructura rutieră din această zonă sau în oricare alta din oraş nu se va face, însă, fără un studiu de trafic, care să ne arate exact câte maşini circulă prin fiecare zonă a oraşului“, a declarat Florentin Tudor, viceprimarul Craiovei.
Ultimul studiu de trafic datează din... 2005
Poate părea surprinzător, însă noile investiţii în infrastructura rutieră a Craiovei - pasajul suprateran, dat în folosinţă în 2012, şi cel subteran, care va fi finalizat în 2013 - au la bază un studiu de trafic făcut în... 2005!
„Şi eu am fost mirat când am auzit că ultimul studiu de trafic omologat făcut în Craiova datează tocmai din 2005. De atunci şi până acum situaţia s-a schimbat, iar numărul maşinilor a crescut substanţial, astfel că studiul nu mai corespunde realităţii. Ne trebuie un nou studiu de trafic, dar momentan nu putem face altul pentru că sunt în implementare mai multe proiecte europene care vizează infrastructura rutieră. E vorba în primul rând de pasajul