Piata locala de centrale termice de apartament se apropie de maturitate, urmand ca peste 5 ani 80% din achizitii sa fie realizate cu precadere pentru inlocuire, iar restul pentru noi instalari, procentele fiind total inversate comparativ cu perioada actuala, potrivit Ariston Thermo Romania, producator pe piata autohtona de profil.
„In acest moment, pe o piata ce va ajunge in acest an la circa 140.000 de unitati vandute, 80% din achizitii sunt realizate cu precadere pentru noi instalari, cea mai mare parte avand loc in locuinte care au fost debransate de la sistemul centralizat de incalzire. Restul de 20% provin din inlocuirea centralelor instalate in urma cu circa 10 ani”, a declarat Catalin Draguleanu, directorul de vanzari al Ariston Thermo Romania.
Acesta a precizat ca, din punct de vedere geografic, piata din Romania este foarte diferita in ceea ce priveste maturitatea. Astfel, o „cultura a centralei” poate fi observata cu precadere in Transilvania si Banat, unde programul Ariston Buy Back de inlocuire a centralelor vechi a avut cele mai bune rezultate, cu 70% din vanzari.
Potrivit afirmatiilor sale, in contextul in care in perioada 2002 – 2003 volumul de centrale termice vandute pe plan local era aproape dublu compartiv cu perioada prezenta, piata va ajunge in curand la maturitate, urmand ca procentele sa se inverseze, iar piata inlocuirilor de centrale termice sa insumeze circa 80% din vanzarile totale.
Brandul si reteaua de service, cei mai importanti factori
In ceea ce priveste comportamentul de achizitie al unei centrale destinate inlocuirii, reprezentantul Ariston Thermo Romania a subliniat ca cei care au experienta folosirii unei astfel de unitati inteleg ca pretul nu este cel mai important factor, asa cum se intampla in cazul unei prime istalari.
„In acest moment 1 din 2 romani a