- Diverse - nr. 246 / 19 Decembrie, 2012 Autoturismele au si ele pestera lor. Nu este o pestera formata in timp, din cauze naturale. Este facuta exclusiv de mana omului. In fond, nimeni n-a dorit sa construiasca o pestera destinata autoturismelor, dar una este intentia si alta e fapta, respectiv, rezultatul muncii omului. Una s-a dorit, alta a iesit. Cu cativa ani in urma s-a amenajat o parcare subterana in Piata Teatrului si, in acelasi timp, un pasaj, si el la fel de subteran ca si parcarea, care sa faca o legatura a circulatiei rutiere intre strazile Calarasilor si Bartok Béla. Datorita infiltrarilor de apa prin tavan, activitatea unitatilor comerciale din acest subsol a devenit compromisa. In urma cu circa trei ani, au inceput lucrari de reamenajare a Pietei Teatrului, lucrari care includ si pasajul subteran. Ele par sa fie in faza de finalizare, incluzandu-le si pe cele din pasajul subteran. In pasaj s-a introdus iluminatul, s-au facut marcaje pietonale, s-a refacut plafonul si s-a amenajat o parcare cu plata cu capacitate de circa 80 de locuri. Trecand recent pe aici, impresia pe care ne-o conturam este ca am fi patruns intr-o pestera, ce-i drept, iluminata, pentru a vedea mai bine stalactitele si stalagmitele. De fapt, stalactitele sunt altceva: turturi de gheata, care s-au format prin infiltrarile de apa din tavan, care au inghetat. Igrasia a cuprins aproape intreg tavanul, peretii verticali si stalpii de sustinere. Scopul principal al lucrarilor a fost de hidroizolatie. Reamintim, se pare ca e cazul, ca lucrarile de hidroizolatii presupun efectuarea unor lucrari de constructii, cu materiale hidroizolante, adica materiale din categoria celor care nu permit infiltrarile de apa. In caz ca firma de constructii stapaneste temeinic aceste notiuni, este posibil ca materia prima utilizata sa fie cea care a dat rateuri. In caz contrar, au ratat lucrarea muncitorii.