Francezii de la Christian Dior, care fac, de anul trecut, distribuție directă în România, vor încheia 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro.
După ce a tras linie, concluzia Danei Petcu, Country Managerul EPCD RO Distribution, filiala locală a francezilor de la Christian Dior Parfums, este că ” 2012 a fost un an dificil, în care a fost obținut totul cu eforturi. Și nici 2013 nu se anunță mai ușor”.
După un 2011, în care „am curățat stocurile de produse din colecţii vechi şi le-am adus la zi, am rearanjat marfa și ne-am reconstruit imaginea în punctele de vânzare”, 2012 a fost un an în care pentru Dana Petcu un an în care ”toată lumea s-a luptat să iar cât mai mult din acele mici procente de creștere pe care le-au avut punctele de vânzare”, continuă Dana Petcu.
Rezultatul: „Am câştigat cotă de piaţă - de la 6% în 2011, la 11% acum. Dar mai e loc destul de creștere”, spune ea.
Petcu estimează un vârf al vânzărilor în decembrie, cu creştere de 20-25% faţă de o lună obişnuită – ”Aceste ultime sâptămâni ale anului sunt definitorii. Decembrie reprezintă peste 20% din rulajul întregului an”.Valoarea bonului de cumpărături este de circa 80 de euro. În România, Dior are aproape 30.000 de clienţi care cumpără constant - „dacă nu lunar, la un interval de cel mult două luni”, spune şefa Dior România.
Mai departe, în 2013, Petcu estimează o stagnare a afacerilor Christian Dior în România, din moment ce ”eventualele creșteri ar veni în specil din noi deschideri de magazine, iar la acest capitol factorul surpriză e destul de mare”.
Produsele Dior – de parfumerie (60%), machiaj (30%) și îngrijire a pielii – sunt vândute în 103 de magazine, cele mai multe fiind ale lanțurilor Sephora, Douglas, Marionnaud (fostele Ina Center și Privilege) și B&B.
Christian Dior Parfums este parte