Agenţiile de ocupare a forţei de muncă din judeţele Ilfov, Ialomiţa, Giurgiu şi Constanţa vor implementa până în august 2014 un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane 2007-2012, pentru creşterea eficienţei serviciilor oferite de acestea prin implementarea unor platforme de informare de tip «Self Service».
Proiectul "Măsuri Integrate de Modernizare şi Armonizare a Proceselor Serviciului Public de Ocupare, în Vederea Eficientizării Activităţii şi Reducerii Duratei de Furnizare a Serviciilor Specializate către Cetăţeni" - POSDRU/111/4.1/ S/91888, are o valoare totală de 17.171.245 lei, din care 11.203.946,25 lei reprezintă valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordate din FSE şi 3.734.648,75 lei reprezintă contribuţia eligibilă a beneficiarului. "Este un proiect care a fost inspirat de la colegii noştri din Cluj în urmă cu câţiva ani prin care populaţia putea depune declaraţiile de şomaj singuri printr-o platformă informatică de tip «Self Service». Noi am văzut un potenţial şi mai mare în acest tip de platformă şi am hotărât ca la nivelul celor patru agenţii alese pentru acest proiect să oferim cât mai multe informaţii publicului, într-un mod mai eficient şi mai rapid", a declarat, pentru Curierul Naţional, Cornelia Radu, managerul acestui proiect. Altfel spus, prin implementarea acestui proiect oamenii vor petrece mai puţin timp cu problemele pe care le au de rezolvat la agenţiile de ocupare a forţei de muncă din cele patru judeţe menţionate, iar numărul solicitărilor rezolvate va creşte semnificativ.
Directorul executiv al AJOFM Ilfov Iulian Gavrilescu a declarat, pentru Curierul Naţional, că acest sistem a fost gândit în special pentru tinerii absolvenţi. "Când am creat acest proiect ne-am gândit în principal la absolvenţi, care îşi caută un loc de muncă. Sunt şi mai