Jean Valvis, elvețianul care s-a îmbogăţit din apa Dorna, are ambiția să cucerească piețele internaționale tot cu apă. Aqua Carpatica, brandul lansat în urmă cu doi ani şi susţinut cu investiții de circa 14 milioane de euro, trebuie să devină „un Rolls-Royce al apelor minerale“
În mod sigur, lui Jean Valvis, omul de afaceri elveţian de origine elenă care, la sfârșitul lui 2002, vindea cu aproape 40 de milioane de euro către Coca-Cola compania de ape minerale Dorna, îi place să dezvolte noi branduri. „Mare parte“, după cum se exprimă el, din suma încasată din tranzacţiile pe care le-a făcut până acum - cu Coca-Cola, plus vânzarea LaDorna către Lactalis (în aprilie 2008, care i-a adus între 70 și 90 de milioane de euro) - a reinvestit-o în afacerile reunite azi sub umbrela Valvis Holding. Dintre ele, Aqua Carpatica este „unul din cele mai importante subiecte, care absoarbe și timp, și energie, și mijloace de finanțare“, spune Valvis. Dacă e să trecem la cifre, anul acesta mai mult de jumătate din vânzările hodingului - estimate la 25- 26 de milioane de euro - vor proveni din Aqua Carpatica.
„În 2011, primul an de prezenţă pe piaţă a brandului, vindeam 16 milioane de litri. În 2012, vânzările au crescut la 55 de milioane de litri, plus undeva la 10 milioane de comenzi neonorate“, arată Valvis cum a evoluat cel de-al doilea brand de apă minerală pe care l-a creat. Creşterea spectaculoasă de pe piaţa internă i-a dat curaj să privească și în altă parte: în acest moment, marele său pariu este să vândă apă în ţările Uniunii Europene și în Statele Unite.
Jean Valvis, în vârstă de 57 de ani, și-a propus nici mai mult, nici mai puțin decât să deţină cea mai scumpă apă minerală din lume. Întrebat care va fi preţul cu care se va vinde Aqua Carpatica peste graniţe, Valvis a evitat să dea un preţ exact, dar a dat de înţeles că nu va fi depar