Investitiile in publicitate in 2013 vor fi la un nivel aproximativ egal cu cel cheltuit anul acesta, insa este posibil sa creasca cota alocata internetului, a declarat pentru Wall-Street.ro, Dan Balotescu, managing partner al Media Investment, cea mai mare agentie de media de pe piata locala.
Investitiile in publicitate au scazut si anul acesta, fiind estimate la circa 300 de milioane de euro, comparativ cu 540 de milioane de euro in 2008, ultimul an de crestere pentru piata de advertising. De asemenea, suma este mai mica cu circa 2% comparativ cu anul trecut.
“Principala cauza o constituie evolutia economiei romanesti si este accentuata de dezamagirea perceputa de mediul de business in ultima perioada, in principal din cauza situatiei politice pe care o traversam. Estimarea noastra pentru 2013 este ca volumul total de publicitate va fi aproximativ egal cu cel cheltuit in 2012. In aceasta ipoteza, avand in vedere asteptarile din ce in ce mai mari ale clientilor pentru mediul online, este posibil ca procentul de buget alocat pentru acest tip de media sa creasca, ceea ce ar determina in final un buget mai mare investit in online in 2013”, explica Balotescu.
Din suma de circa 300 de milioane de euro investita de catre companii in achizitia de spatiu media anul acesta, in jur de 190 de milioane de euro (63%) a fost alocata pentru televiziune. Reclamele pentru televiziune sunt urmate de internet (cu 41 de milioane de euro), OOH ((panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare-30 mil. euro), presa scrisa (23 mil. euro) si radio (18 mil. euro).
Internetul este singurul mediu care a crescut si in criza, insa aceasta a pornit de la o baza foarte mica de pana in 10 milioane de euro in urma cu cinci ani. Expansiunea Google in Romania este garantata “Cele mai importante tendinte in 2013 vor fi, evident, in zona de online.U