Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în acest an zece hipermarketuri, în care a investit 100 de milioane de euro, fiind astfel cel mai mare investitor din comerţul autohton, potrivit estimărilor ZF.
Grupul a ajuns astfel la o reţea de 81 de magazine, consolidându-şi prima poziţie în topul celor mai extinse reţele de hipermarketuri din România. Cei patru concurenţi ai săi au împreună 69 de hipermarketuri.
Magazinele Kaufland sunt însă mai mici decât ale celorlalţi jucători şi au şi politică de discount (preţuri mici). Lanţul german de hipermarketuri cu politică de discount a continuat să pompeze bani în economia locală în fiecare din ultimii ani în pofida unei evoluţii dezamăgitoare a consumului şi a unei economii care nu reuşeşte să iasă din zodia creşterilor de 1%. Noile deschideri din acest an ar putea ajuta reţeaua germană să îşi majoreze afacerile până la circa 1,5 miliarde de euro, cifră care i-ar asigura pentru încă un an poziţia de lider în comerţul autohton, potrivit estimărilor ZF. Anul trecut germanii au avut afaceri de 1,31 mld. euro.
Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri locali şi să urce pe prima poziţie în acest top după ce în 2010 a devansat Carrefour şi în acest an a detronat Metro Cash&Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Retailerul german Kaufland, liderul comerţului local, a deschis în acest an zece hipermarketuri, în care a investit 100 de milioane de euro, fiind astfel cel mai mare investitor din comerţul autohton, potrivit estimărilor ZF.
Grupul a ajuns astfel la o reţea de 81 de magazine, consolidându-şi prima poziţie în topul celor mai extinse reţele de hipermarketuri din România. Cei patru concurenţi ai săi au împ