De mai bine de doi ani zvonurile privind construirea unei noi uzine Renault în Algeria au încins telefoanele direcției de comunicare a producătorului francez. Zeci de jurnaliști încercau să primească o confirmare oficială. Astăzi, aceasta a venit.
Colaborarea dintre grupul francez Renault și guvernul algerian va fi semnată în acestă săptămână cu ocazia unei vizite oficiale a președintelui Francois Hollande. Cel puțin asta susține, conform AutomotiveNews, purtătoarea de cuvânt a Renault, românca Raluca Barb.
Uzina care va produce circa 75.000 de mașini pe an va fi amplasată la Oran, iar linia sa de producție va asambla Renault Symbol, un derivat al noului Logan. Detaliile vor fi făcute publice în cursul zilei de mâine în cadrul unei conferințe de presă. Cert este că din informațiile obținute de Le Figaro rezultă că uzina va fi deținută în colaborare de statul algerian (51%) și Renault (49%) iar capacitatea maximă de producție va fi atinsă doar dacă va exista cerere. În prima fază uzina va asambla doar 25.000 de unități pe an. Având în vedere că o mare parte dintre componentele modelului Symbol sunt produse, ca și cele pentru Logan, în România, aceasta poate fi o veste bună pentru furnizorii români ai Dacia.
Deși deține deja două fabrici amplasate în Maroc, Casablanca și Tanger, care ar putea susține fără probleme cererea din zonă, Renault este forțat de tensiunile dintre cele două state să ofere algerienilor o mică uzină a cărei producție va fi destinată, probabil, în mare parte doar pieței interne. În prima jumătate a acestui an au fost comercializate pe piața din Algeria nu mai puțin de 225.000 de vehicule, în creștere cu 46,5% față de perioada similară din 2011.
Renault este marca cea mai căutată de clienții algerieni, cu vânzări de 67.132 de vehicule în primele zece luni ale acestui an. Pe locul doi se află Peugeot, cu 54.500 unități, iar pe t