Diversiunea lui Oprescu privind taxele locale: nu le-a mărit, dar a pus altele noi. Pentru vehicule, taxa va fi de 100 de lei pe an Sursa: VLAD STĂNESCU
După ce a cerut liderilor de grup din Consiliul General al Capitalei (CGMB) să fie de acord cu mărirea taxelor locale cu un procent cuprins între 8 şi 16%, edilul-şef Sorin Oprescu a dat înapoi. Motivul: a văzut reacţia opiniei publice atunci când Executivul a anunţat că a decis că autorităţile locale pot mări dările cu până la 16%. De altfel, Oprescu a declarat imediat că nu-i poate „împovăra pe bucureşteni ”. Asta, spre stupefacţia consilierilor generali cărora li s-a cerut să aprobe majorările pe 12 decembrie, exact în ziua în care Guvernul a luat decizia.
Aleşii USL nu ştiu ce au votat
Astfel, în şedinţa de consiliu de ieri, Oprescu a venit cu un proiect de hotărâre din care aleşii generali nu prea au înţeles mare lucru. În plus, nici după ce au cerut lămuriri, consilierii USL nu ştiau ce au votat: să rămână taxele la acelaşi nivel, s-au introdus taxe noi sau ce înseamnă vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată. Diversiunea taxelor. Parşivul General al Capitalei
Taxe în plus Cert este că bucureştenii vor plăti taxe în plus pentru autovehicule cu capacitate cilindrică mai mare de 4.800 de centimetri cubi, dar şi pentru cele care au între 3.000 şi 4.800. Un alt impozit care până acum nu era perceput este cel pentru vehiculele la care nu se poate determina capacitatea cilindrică, ca de exemplu căruţele. În categoria aceasta pot intra chiar şi cărucioarele. Astfel, taxa va fi de 100 de lei pe an.
Taxe în plus în Capitală
Pentru vehiculele înregistrate cu o capacitate cilindrică mai mică de 4.800 de centimetri cubi, cu excepţia autovehiculelor, se va percepe o taxă de trei lei la fiecare 200 de centimetri cubi, iar pentru vehiculele înregistrate cu o capacitate cilindrică mai mare