Scris de Cristina Ghilea - Unele dintre proiectele de hotărâre care ar trebui să producă modificări importante în peisajul urbanistic orădean a trecut, marţi, de plenul Consiliului local fără intervenţii semnificative.Regulamentul pentru centrul istoric actualizează şi detaliază contravenţiile şi amenzile.
„Regulamentul privind organizarea, autorizarea şi desfăşurarea activităţii de publicitate stradală în Oradea” şi „Regulamentul privind întreţinerea faţadelor imobilelor din Oradea” au trecut de plenul deliberativului local şi, cu condiţia să treacă şi de controlul de legalitate al prefecturii, vor schimba regulile după care e „desenat” oraşul. Interdicţii
Una dinte cele mai importante prevederi referitoare la afişajul stradal este că „se interzice amplasarea oricăror firme, corpuri şi structuri de afişaj pe faţadele clădirilor aflate în stare de deteriorare”, introdus la Articolul 12 din „Regulamentul privind organizarea, autorizarea şi desfăşurarea activităţii de publicitate stradală în Oradea”. Prevederea era în funcţiune, până acum, pentru Centrul istoric dar, cu intrarea în vigoare a regulamentului se va extinde la tot oraşul. În opinia primarului Ilie Bolojan, banii încasaţi de asociaţiile de proprietari pentru chiria panourilor publicitare ar trebui să fie investiţi cu precădere în reabilitarea calcanelor distruse.
Acelaşi articol prevede interdicţia de a acoperi zidurile şi vitrinele, cornişa, balcoanele sau căile de acces cu panouri publicitare. Panourile mobile – trepiede, pliante sau tip sandwich sunt interzise pe Corso, Piaţa Unirii şi Piaţa Regele Ferdinand.
„Dacă pe faţada sau calcanul unei clădiri sunt amplasate mai multe firme, acestea vor fi realizate în mod unitar, fiind obligatoriu acelaşi tip şi dimensiuni şi încadrarea simetrică pe faţada sau calcanul respectiv”, sună o altă prevedere. În Centrul istoric, conform legii, firme