Piaţa locală de adezivi s-a menţinut relativ constantă în primele nouă luni din 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, în contextul în care investiţiile în proiecte mari se lasă în continuare aşteptate, iar renovările continuă să facă legea în industria construcţiilor.
"Vânzarea exprimată în tone pe primele nouă luni din 2012 este sensibil egală cu vânzarea anului 2011 în aceeaşi perioadă. Lipsa proiectelor mari, incertitudinea politică ce s-a răsfrânt în proiectele cu primăriile şi de asemenea criza au dus în cele din urmă la o vânzare liniară, fără salturi spectaculoase, aşa cum era de aşteptat", spune Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast.
Compania care produce adezivi, polistiren şi vopsea a consemnat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de lei (31,8 milioane de euro), în creştere cu aproape 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe de altă parte, AdePlast a reuşit să-şi dubleze profitul în primele trei trimestre comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011, până la 10,9 mil. lei (2,5 mil. euro).
"În cadrul segmentului (de adezivi - n. red.) au fost anumite schimbări, unii jucători crescând în dauna celor mici, dar nu a fost nimic spectaculos", mai spune Bărbuţ.
Pe de altă parte, Andrei Dumitrescu, sales and marketing manager al diviziei de adezivi din cadrul Henkel România, spune că volumul de construcţii a crescut cu 5,6% în primele opt luni, iar piaţa adezivilor a urmat în mare parte acelaşi trend. "Am început anul acesta cu încredere că piaţa va reveni pe un trend ascendent după trei ani în care a scăzut ritmic. (...) Însă, din cauza instabilităţii politice, începând cu luna iulie creşterea nu a mai fost susţinută, astfel încât încetinirea ritmului poate duce la stagnarea pieţei până la sfârşitul anulu