Uciderea vineri a 26 de persoane, dintre care 20 sunt copii, într-o şcoală primară din Statele Unite, a relansat dezbaterea asupra violenţei jocurilor video şi impactului lor asupra psihologiei criminalilor, relatează AFP.
"Trebuie să existe o legătură directă la persoane instabile mental care, la un moment dat, basculează, evadează, devin un personaj din aceste jocuri video", a subliniat pentru CNN John Hickenlooper, guvernatorul statului Colorado.
Acest stat din Vestul american a fost afectat în iulie de masacrarea a 12 persoane, ucise într-un cinematograf, în timpul proiectării unui film din seria Batman.
Atacul care a avut loc vineri la Newtown, în statul Connecticut, este "o nouă înţepătură" care subliniază necesitatea legiferării, apreciază senatorul Jay Rockfeller.
"Deşi nu ştim dacă asemenea imagini l-au influenţat pe atacatorul de la Newtown, problema conţinuturilor violente este gravă şi trebuie să fie atacată", adaugă congresmenul democrat din West Virginia.
El a prezentat miercuri Congresului un proiect de lege care, în cazul în care va fi adoptat, va însărcina Academia Naţională americană de Ştiinţe să studieze legăturile dintre jocurile video violente şi violenţa din societatea americană.
Congresmanul a anunţat că intenţionează să sesizeze Autoritatea americană pentru Concurenţă (FTC) şi Autoritatea pentru Comunicaţii (FCC) pentru a "arunca o privire" asupra acestui subiect şi a verifica eficienţa sistemului clasării jocurilor.
Adam Lanza, tânărul în vârstă de 20 de ani care s-a sinucis după ce a omorât 26 de persoane în Şcoala Elementară Sandy Hook din Newtown, juca, potrivit presei americane, în mod frecvent, jocuri video, în special Dynasty Warriors.
Statul California a interzis vânzarea de jocuri video violente către minori, însă Curtea Supremă a Statelor Unite a făcut caducă această dispoziţie în iunie 2011,