Vara, femeile de la ţară iau câte un bostan mare şi cu securea îl taie mărunt mărunt ca să dea mâncare la raţe. Exact asta a făcut USL împărţind ministerele şi născocind 26 de funcţii de ministru: parcă a tăiat mărunt mărunt ca să dea de mâncare la raţele hrăpărăţe care aşteptau de mult funcţii de rang mare.
În loc să fi desfiinţat instituţii, ministere, agenţii şi inspectorate, guvernul le-a înmulţit.
În loc să fi desfiinţat de exemplu Casa de Asigurări de Sănătate şi să o fi scufundat în cadrul Ministerului Sănătăţii, pentru a nu mai avea trei direcţii la care trebuie să raporteze acum un spital şi de la care să vină banii (Casa de Sănătate, ministerul, primăria), noua putere creează noi instituţii.
Când devine din ce în ce mai clar că sunt necesare politici centralizate pentru a avea eficienţă mai mare - vezi iniţiativa fostului de acum ministru al sănătăţii Raed Arafat de a crea o centrală de achiziţii pentru spitale - acum avem 22 de ministere în loc de 11 şi 26 de miniştri.
Este evident că Ministerul Finanţelor şi cel al Economiei au fost sparte pentru a avea şi liberalii, şi social-democraţii câte un portofoliu.
Nu a reieşit de nicăieri până acum raţiunea împărţirii Finanţelor în Ministerul Bugetului şi Ministerul Finanţelor.
Din câte se ştie până în prezent, ministrul bugetului va coordona activitate de bugetare şi de execuţie bugetară plus Trezoreria, în timp ce ministrul finanţelor va coordona activitatea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi legislaţia fiscală.
Poate această intenţie de a sparge un minister mamut cum este cel al Finanţelor, care împreună cu toate instituţiile din subordine are peste 30.000 de angajaţi, este gândită de mai multă vreme, dar până acum nu a fost vreo discuţie la nivelul specialiştilor în ec