- Social - nr. 247 / 20 Decembrie, 2012 Deloc intimidati de schimbarile politice, cei trei directori ai Teatrului National s-au prezentat in formula Attila Gasparik (general), Nicolae Cristache (adjunct), Alina Nelega (artisticala sectia romana), tinand sa cheme si presa la ultima sedinta oficiala, spre (deja) obisnuinta actorilor, care au invatat, in acest an, ca succesele nu exista decat daca sunt promovate in mod public, asa cum afirma si juristul teatrului, Calin Straut. Intreaga echipa este multumita de reusitele directorului Gasparik, incantat de faptul ca publicul de la sectia romana s-a dublat si cel de la sectia maghiara a crescut, iar din retrospectiva 2012 retinem ca, dupa premiera din 17 februarie, spectacolul "Carmina Burana” in regia coregrafului Gigi Caciuleanu a avut 23 de reprezentatii la sediu si in tara, fiind invitat la diverse festivaluri, unde a adunat un public de aproximativ 4.500 de spectatori, doar in deplasare. De asemenea, ConectACT a fost la prima editie, la care Teatrul National, in colaborare cu Sibiul, a adus cinci spectacole internationale de mare anvergura, din Franta, Polonia, Italia, Taiwan si Coreea de Sud. Anul 2012 a marcat implinirea a 50 de ani de la infiintarea Companiei romane de teatru la Targu-Mures, intalnirile cele mai importante fiind (inter)mediate de Alina Nelega. O reusita a fost transpunerea in cadrul proiectului "teatru de risc” a piesei Medeea (re)scrisa de Roxana Marian, din text in spectacol, iar premiera "Amurgul burghez” a fost, desi parerile sunt impartite, cel putin, lipsita de vulgaritatile specifice altor directorate. "Efectul Genovese” a fost o premiera deosebita, care s-a bucurat de participarea Catalinei Mustata, dar oricum ar fi fost buna datorita regiei lui Gavril Cadariu si textului Alinei Nelega, de la care asteptam sa-si onoreze si alte promisiuni, cum ar fi invitarea unor anumite nume de marca pe