Anul 2012 a fost unul greu pentru agentiile de creatie, clientii continuand sa taie bugetele de promovare din cauza consumului care inca nu si-a revenit, a declarat pentru Wall-Street.ro, Alina Tudose, managing director si managerul departamentului de strategie al companiei de publicitate Cohn&Jansen JWT.
Insa agentia va incheia acest an cu afaceri de circa 2,6 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% comparativ cu anul trecut, avansul fiind determinat in special de proiectele la nivel regional pentru Kraft, dar si de lucrarile realizate pentru producatorul de medicamente Bayer, Vodafone (relansarea site-ului vodafone.ro) si Macromex, compania care produce inghetatele La Strada si Corso.
Alina Tudose estimeaza pentru 2013 o crestere a cifrei de afaceri cu circa 10%, avansul fiind determinata de proiectele pentru online.
Cohn&Jansen JWT este o agentie de creatie care a rezultat in 2010 in urma fuziunii companiilor Cohn&Jansen si Scala JWT, filiala locala a retelei JWT. Actionarii agentiei cu 44 de angajati sunt Petra Hoyos, Andrei Cohn, Cristina Jansen, Peter Jansen si Adrian Draghici. Kraft este cel mai mare client. Aduce 25% din business In jur de 60% dintre clientii companiei provin datorita parteneriatului cu reteaua internationala JWT, printre acestia numarandu-se Kraft, Bunge, Nestlé sau Bayer.
„Anul acesta a fost mai bun in privinta cantitatii de proiecte, dar a fost mai greu pentru ca am muncit mai mult. Au continuat reducerile de bugete si se preconizeaza ca va fi la fel si in 2013. Avem cazuri in care nu mai putem factura anul acesta si vom factura la anul pentru ca clientii nu mai au bani. Erau proiecte pe care nu aveau cum sa nu le faca, erau esentiale pentru ei. A fost un an pe bani putini”, explica Alina Tudose.
Ea adauga ca si-ar dori ca agentia sa termine anul acesta cu un profit net in jurul a 20%, “cat est