Mulţi consumatori de băuturi răcoritoare şi-au stabilit deja preferinţele între Coca-Cola şi Pepsi. Cu toate acestea, un studiu arată că multe dintre diferenţele dintre cele două băuturi sunt greu de remarcat la o simplă degustare.
„Pepsi este mai dulce decât Coca-Cola. În plus, are o vagă aromă de citrice, în timp ce Coca-Cola are aromă de vanilie. Pepsi este în mod clar avantajat la un simplu test de degustare, pentru că aroma lui se menţine mai mult”, explică Malcolm Gladwell, potrivit Business Insider.
Din punct de vedere nutriţional, Pepsi are puţin mai mult zahăr, mai multe calorii şi cafeina, iar Coca-Cola are mai mult sodiu.
Cu toate acestea, cei mai mulţi consumatori nu-şi dau seama care sunt diferenţele între cele doua băuturi, potrivit unui studiu realizat de Samuel McClure si Read Montague.
Supuşi unui test în care au fost legaţi la ochi şi puşi să guste ambele băuturi, numărul celor care au optat pentru una din ele a fost aproximativ egal.
Cu toare acestea „războiul” dintre cele două băuturi e câştigat de Coca-Cola, datorită promovării
În anul 2011, brandul Coca-Cola a deţinut 17 la sută din piaţa de răcoritoare din Statele Unite, urmat de Cola Dietetică, cu 9,6 la sută, faţă de Pepsi, cu doar 9,2 la sută şi Pepsi Dietetic, cu 4,9 la sută, potrivit Beverage Digest.