Aproape toată lumea ştie azi ce înseamnă Dedeman. Puţini cunosc însă că în spatele acestei afaceri de succes se află doi fraţi originari din comuna suceveană Bogăndeşti. Mihai Voinea, de la cotidianul „Adevărul”, a creionat povestea naşterii brandului Dedeman, o istorie neromanţată, născută cu multă trudă şi muncă. Adrian Pavăl, cu care am reuşit să discutăm ieri câteva minute la telefon, a mărturisit că satul natal va rămâne mereu în inima sa şi a fratelui său, indiferent de dimensiunea afacerii sale.
„Părinţii şi fraţii noştri sunt cu toţii aici, la Bacău, dar la Bogdăneşti avem veri, unchi sau mătuşi şi ne întoarcem oricând cu mare plăcere. Timpul nu ne permite să stăm mai mult, dar cel puţin o dată pe an tot ajungem acasă”, a spus Adrian Pavăl.
Pentru că timpul oamenilor care au pus pe picioare afacerea Dedeman este foarte comprimat, nici discuţia nu a putut fi prea lungă. Din acest motiv, redăm integral articolul publicat de ziarul „Adevărul”.
Dragoş şi Adrian Pavăl, doi matematicieni plecaţi dintr-o familie modestă din Suceava, au pornit în 1992 cu un butic în Bacău şi au ajuns să domine piaţa magazinelor de bricolaj din România.
Există puţine companii cu capital sută la sută românesc care au reuşit să ţină piept multinaţionalelor venite din Occident, să supravieţuiască şi chiar să câştige bătălia. Dedeman este una dintre ele, o firmă construită de la zero de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, a căror poveste fascinantă a rămas necunoscută până acum.
Plecaţi dintr-un sat din Suceava să studieze matematica la Iaşi, Dragoş şi Adrian au ajuns, după două decenii, să pătrundă în topul celor mai mari companii cu acţionariat românesc, având o cifră de afaceri care depăşeşte 500 de milioane de euro. Fără afaceri cu statul, fără relaţii cu fosta Securitate, fără operaţiuni la limita legii.
Dedeman a apărut în 1992, la Bacău, şi a f