Companiile private preferă să acorde salariaţilor tichete de vacanţă în loc de prime, datorită avantajelor fiscale
În ultimele 12 luni, valoarea medie a tichetelor de vacanţă oferite de către firmele din România a fost de 1.000 de lei/angajat
Doar 18% dintre angajatorii care au dat tichete le-au acordat în funcţie de performanţele angajaţilor
Companiile private preferă să acorde angajaţilor tichete de vacanţă în loc de prime, datorită avantajelor fiscale, iar valoarea medie acordată de angajatori a fost în ultimul an de 1.000 de lei, potrivit unui studiu emis de Sodexo.
"Valoarea medie oferită sub forma tichetelor de vacanţă de către angajatorii care au participat la cercetare a fost, în intervalul menţionat, de 1.000 de lei pe angajat. Tichetele de vacanţă rămân un instrument important de motivare a angajaţilor din companiile private", a declarat Jean Istasse, director general Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Cercetarea Sodexo, care analizează principalele tendinţe în acordarea şi utilizarea de tichete de vacanţă, s-a desfăşurat în intervalul decembrie 2011-decembrie 2012.
Astfel, aproximativ 67% dintre angajatorii care au acordat tichete de vacanţă în perioada menţionată au declarat că motivul pentru care au optat pentru acordarea tichetelor de vacanţă în locul primelor în bani este dat de facilităţile fiscale asociate acestui beneficiu.
Vârsta medie a salariaţilor care primesc tichete de vacanţă este de 34 de ani
18% dintre angajatorii care acordă tichete de vacanţă au oferit acest beneficiu în funcţie de performanţa angajaţilor, şi 72% au ales să îl ofere tuturor angajaţilor.
Vârsta medie a salariaţilor din România care primesc tichete de vacanţă este de 34 de ani.
Doar 20% din tichete sunt folosite în agenţiile de turism
Cercetarea Sodexo reflectă faptul că beneficiarii tic