87,4% dintre romanii din mediul urban ofera cadouri persoanelor dragi cu ocazia Sarbatorilor de Iarna din acest an, bugetul alocat fiind in crestere comparativ cu anul precedent. Vezi ce cadouri ofera romanii din mediul urban.
Majoritatea persoanelor din mediul urban fac cadouri in special rudelor, dar si prietenilor si colegilor. Mai mult, majoritatea persoanelor vor face cadouri catre 2 chiar pana la 5 persoane, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Studiul, realizat intre 3 – 12 Decembrie 2012, a investigat comportamentul romanilor in ceea ce priveste cadourile oferite la acest final de an.
De asemenea, ca si anul trecut, articolele de imbracaminte si dulciurile raman elementele esentiale ale unui cadou. Insa, si jucariile, produsele cosmetice si parfumurile sau produsele decorative se regasesc pe lista de cadouri atat pentru ruge, cat si pentru prieteni.
Peste jumatate dintre persoanele din mediul urban se hotarasc la fata locului ce cadou sa cumpere, fara sa planifice un anume lucru, desi avem si un procent de 42,2% care au o lista de cadouri potentiale, iar supermarketul, hypermarketul , mall-ul si magazinul de cartier sunt locurile de unde se fac majoritatea cumparaturilor pentru cadouri.
Comparativ cu anul trecut, sunt semnificativ mai multe persoane care estimeaza ca suma cheltuita de aceste sarbatori va fi mai mare ca cea de anul trecut.
Aproape 20% dintre respondenti aloca intre 101 si 200 de lei pentru cadouri, alte 15% aloca inte 400 si 500 lei, in timp ce 14% dintre respondenti aloca peste 1.000 de lei cadourilor din acest an.
Daedalus Millward Brown este membra a retelei globale Millward Brown, care are 82 de locatii in 52 de tari, fiind unul din liderii cercetarii de marketing si expert in cercetari legate de advertising,