Marele dosar de corupţie din rândul controlorilor de tren, instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov şi care vizează nu mai puţin de 15 şefi de tren şi conductori din Suceava, nu a dus la o creştere importantă a încasărilor de la casele de bilete, aşa cum aşteptau unii şefi de la CFR. Creşterile se încadrează în marja de eroare, în condiţiile în care personalul de control cercetat pentru acte de corupţie a fost schimbat, iar numărul de supracontroale în trenuri a fost sporit.
Creştere nesemnificativă în staţia Suceava
În urma unei solicitări oficiale a reporterilor Monitorul de Suceava către Compartimentul Comunicare al CFR Călători ni s-a transmis că în luna noiembrie a acestui an, imediat după acţiunea procurorilor din 25 octombrie, încasările de la nivelul Regionalei CFR Iaşi au fost cu 4% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.
Conform unor informaţii neoficiale, însă cât se poate de sigure, la nivel de staţie Suceava (Gara Burdujeni) creşterea nivelului de încasări din noiembrie 2012 faţă de luna octombrie este de doar 0,3%.
Având în vedere aceste cifre, se pot contura mai multe scenarii. Cel mai plauzibil, fie actualii controlori din trenuri continuă să ia şpagă aproape la fel ca şi colegii suspendaţi, fie nivelul şpăgilor din sistem nu era atât de mare pe cât se estima, fie numărul de călători a scăzut, blatiştii orientându-se spre alte mijloace de transport.
Cum încearcă oficialul de la CFR Călători să vadă partea bună a lucrurilor
Iordan Vintilă, directorul sucursalei Iaşi a CFR Călători, vede lucrurile optimist şi consideră că sporirea încasărilor cu 4% la nivel de Regională Iaşi este oarecum mulţumitoare: „Nu putem să spunem că suntem mulţumiţi în totalitate de aceste cifre, dar important este că per ansamblu avem o creştere. Trebuie să ţinem cont că faţă de anul trec