Ultima premieră teatrală a anului de la Craiova, spectacolul-eveniment „Apocalipsa după Shakespeare. Macbeth“ de la Teatrul Naţional, îl are ca regizor pe polonezul Wisniewski, distins cu trei premii importante la Festivalul Internațional de Teatru de la Edinburgh, iar printre interpreţi îl regăsim pe Claudiu Bleonţ (Bucureşti) alături de trupa craioveană
GdS i-a adresat regizorului polonez vreo zece întrebări, dar Domnia sa a răspuns, prin e-mail, doar la cinci, în traducerea translatoarei Magdalena Filary.
I.J.: Aţi fost la Craiova în 2011 la Festivalul Shakespeare. Atunci aţi cunoscut pentru prima oară colectivul Teatrului Naţional din Craiova? Cum aţi ajuns, de fapt, la această colaborare cu Naţionalul din Craiova? Ce v-a determinat să alegeţi Teatrul Naţional din Craiova? Din câte am înţeles, ideea acestei colaborări a apărut înainte de a veni dumneavoastră la Craiova în 2011, este adevărat?
J.W.: Directorului Teatrului Naţional din Craiova, Mircea Cornişteanu, nu i se refuză propunerile. Deci, când Mircea mi-a propus să lucrez cu trupa lui extraordinară de la Craiova - care m-a încântat în spectacole pe care le-am vizionat - am avut, în perspectivă, o întâlnire cu teatrul, care ocupă un loc important în geografia teatrală a Europei. Rămânea doar să alegem un termen şi o temă.
I.J.: De două luni vă aflaţi la Teatrul Naţional din Bănie, repetând, cu actorii craioveni, plus Claudiu Bleonţ de la Bucureşti, piesa „Macbeth“. Înţeleg că este o adaptare după Macbeth, cu unele elemente noi… Oferiţi-ne câteva detalii despre varianta dumneavoastră, adică ce cuprinde spectacolul care va avea premiera în această sâmbătă (22 decembrie) la Craiova?
J.W.: Într-adevăr, în cele din urmă, textul „Macbeth“ a devenit o forță care a dat naştere spectacolului de acum de la Craiova (denumit „Apocalipsa după Shakespeare. Macbeth“, n.r.), pentru că vi