Sediul din Deva al firmei Edy Spedition a fost asediat, miercuri, pe de o parte de angajaţii societăţii, şi pe de altă parte de reprezentanţii administratorului judiciar, desemnat în urma deschiderii procedurii de insolvenţă. Angajaţii firmei nu au fost lăsaţi să intre în curtea unităţii de către forţele de ordine aduse de societatea Rovigo, administratorul judiciar al Edy Spedition.
Mai mult, nici angajaţii Rovigo nu au putut intra în sediul firmei unde s-au baricadat reprezentanţii acţionarului majoritar care contestă procedura de insolvenţă.
Cel mai mare transportator rutier din sud-estul Europei este pe cale să-şi închdă porţile la nici jumătate de ani de la decesul fondatorului comapniei, omul de afaceri Alin Popa.
Un fond de investiţii similar cu falimentul
Problemele pentru firma Edy Spedition au început în anul 2005 când fondatorul companiei, Alin Popa a vândut 17,5 la sută dijn acţiuni unui fond de investiţii administrat de Westerham Holding BV, firmă controlată de misteriosul personaj Horea Manda. Pentru aportul de capital cu care a venit în firmă, investitorul a primit, pe lângă cele 17,5 la sută din acţiunile companiei şi dreptul de veto în Consiliul de Administraţie. În aceste condiţii în scurt timp Westerham Holding BV a preluat administrarea firmei impunând ca director executiv pe Mircea Ţiplea şi ca directorul financiar pe Anca Megan. Cei doi manageri plătiţi cu salarii fabuloase au reuşit ca din 2007 până în present să pună pe butuci cea mai mare firmă de transport rutier de marfă din sud-estul Europei.
După ce au preluat conducerea executivă a companiei cei doi manageri impuşi de acţionarul minoritar au încercat să blocheze toate posibilităţiile lui Alin Popa, care deţinea 82,5 la sută din acţiuni, să controleze firma. Una dintre măsurile luate, pentru ca familia Popa să nu aibă acces la date din societate a fost extern