La “Zilele Teatrului Nottara”, eveniment desfăşurat de curând, pentru a treia oară, au avut loc nu numai spectacole şi momente aniversare (căci aşa a fost la primele două ediţii), dar şi discuţii foarte necesare lumii implicate şi interesate de fenomenul teatral. Astfel, ideea directorului interimar al instituţiei, Marinela Ţepuş, de a invita în cele trei zile dedicate mini-festivalului de pe Bulevard atât actori şi regizori, cât şi directori de teatre şi de festivaluri, critici şi teatrologi, editori de carte de teatru, dar şi sociologi, a fost una lăudabilă. Mai ales că s-a pus accent pe teme de multe ori ocolite.
Problema banilor resimţită tot mai mult în Cultură (acest domeniu parcă e blestemat, e mereu la coadă, uitându-se că inteligenţa individului unei ţări se formează ca urmare a valorilor materiale şi spirituale, care trebuie create permanent şi comunicate de instituţii de cultură), le dă tot mai multe sugestii celor care se află la cârma unor teatre să găsească soluţii de supravieţuire, dar să gândească proiecte şi programe, să atragă publicul, să nu-l dezamăgească, că de altfel îl pierde.
Programul evenimentului a fost destul de consistent pentru cele trei zile anunţate. Pe lângă colocviul “Cartea de teatru – memorie şi prezent”, la care s-a vorbit nu numai despre greutăţile de a publica şi difuza producţia editorială de acest gen, dar şi despre apariţia totuşi a multor titluri bune şi interesante, despre lipsa la noi a altor lucrări din domeniu existente în lume, a avut loc o dezbatere publică cu tema “Condiţia debutului. Oare (nu) se mai nasc vedete?”. Au vorbit profesori universitari, referenţi literari din teatre, studenţi, tineri artişti. O primă concluzie: avem tinere talente, depinde cum sunt îndrumate, depinde cum sunt ajutate de cei aflaţi la conducerea teatrelor, dar depinde mult şi de aceşti tineri; unii dintre ei ar treb