Dana Moroiu a absolvit Universitatea Bucureşti în 1986. A lucrat ca redactor la Editura Enciclopedică, 1990-1995; redactor şef la Editura Nemira, 1995-1999 şi la Editura Rao,1999- 2004; director editorial la Editura Nemira, 2004-2011. Din acest an este director editorial la Editura Baroque Books & Arts.
- Doamnă Dana Moroiu, sunteţi directorul editorial al casei editoriale cel mai recent apărute pe piaţă, Baroque Books and Arts. Nu vă asumaţi un risc mare? Credeţi că încă o editură va supravieţui în perioadă de criză?
- Doar Editura Baroque Books and Arts este nouă. Eu sunt aceeaşi, de douăzeci şi doi de ani în lumea cărţii. Iar selecţia editorială pe care am făcut-o până acum pentru alte edituri, care îşi are cititorii ei fideli, o voi face în continuare, dar într-o manieră mult mai rafinată. Nu este vorba de un număr de volume care vor apărea în plus, ci doar la altă editură. Iar în librării nu vor ajunge mai multe cărţi, ci doar mult mai frumoase.
- Cum credeţi că afectează criza economică piaţa de carte? Spuneaţi într-un alt interviu că "viaţa cărţilor bune, şi a frumosului, în general, nu poate fi arestată de niciun fel de criză". Mai susţineţi acelaşi lucru?
- Da, cu toată convingerea. Câtă vreme consumul de broccoli şi de fructul pasiunii este din ce în ce mai mare. Citeam de curând că proprietarii de iahturi se confruntă cu probleme insurmontabile. Deoarece numărul ambarcaţiunilor de lux a crescut atât de mult, cu mare greutate mai poate fi găsit personal de înaltă calificare, ne gândim aici la ingineri de navigaţie, angajaţi de punte şi chiar bucătari. Şi în aceste condiţii, ce înseamnă o carte? O mică bucurie, o întoarcere la normalitate, o hrană pentru creier, alături de festinul pentru ego şi stomac.
- Reprezintă Baroque Books and Arts "un nou concept pe piaţa de carte"? Puteţi detalia? Prin ce doriţi să vă