Filme, turism, cărţi, seminarii de salvare, kituri de produse care te ajută, chipurile, să supravieţuieşti dezastrului sau construcţii speciale care-i pot proteja pe oameni de colaps au scos din buzunarele credulilor o adevărată avere. Aproximativ 4 miliarde de dolari s-au cheltuit în total, la nivel mondial, de frica apocalipsei mayaşe. Filme, turism, cărţi, seminarii de salvare, kituri de produse care te ajută, chipurile, să supravieţuieşti dezastrului sau construcţii speciale care-i pot proteja pe oameni de colaps au scos din buzunarele credulilor o adevărată avere. Aproximativ 4 miliarde de dolari s-au cheltuit în total, la nivel mondial, de frica apocalipsei mayaşe.
Dacă la finalul zilei de astăzi Pământul va mai exista sau nu, rămâne de văzut, însă patosul cu care interpreţii calendarului mayaş au propovăduit apocalipsa, de la începutul anului şi până acum, i-a marcat pe mulţi. Aceştia “au fost ajutaţi” de cărţi, de documente, de filme hollywoodiene, de documentare şi de tălmăciri religioase care au pus pe tapet, aproape zilnic, problematicasfârşitului apropiat, industrie care a adus profit de aproape 4 miliarde de dolari!
Pe de altă parte, argumentele lor au dat naştere unei adevărate industrii antiapocalipsă, cu produse şi soluţii menite să ne apere de pieire, care a scos din buzunarele credulilor încă 100 de milioane de dolari.
“Apocalipsa a fost o afacere foarte bună pentru cei care au ştiut să facă bani din asta. Numai în ultimul an profitul celor care au mizat pe cartea sfârşitului au câştigat enorm. Câteva idei au fost de-a dreptul uimitoare şi nu mi-a venit să cred că au fost oameni care căzut în plasă. De exemplu, în SUA, în Rusia şi în Orientul Îndepărtat s-au comercializat kituri antiapocalipsă care conţineau o lanternă, un pachet de biscuiţi, o cămaşă şi o ciocolată şi care s-au vândut extraordinar de bine. La mare căutare a fost şi î