Peste 60% dintre tinerii români cu vârste între 18 şi 35 de ani ies cel puţin o dată pe lună în baruri, cluburi şi restaurante, conform unei cercetări realizate la cererea Bergenbier S.A. În aceste situaţii, aproape jumătate dintre ei consumă alcool (46,33%), fie pentru a se distra şi socializa, fie influenţaţi de grupul de prieteni.
În cazul în care consumă alcool, doi din cinci tineri români preferă să ceară ajutorul unui prieten care nu a consumat alcool, evitând astfel eventualele riscuri produse de condusul sub influenţa alcoolului – aflăm dintr-un comunicat al iniţiatorilor campaniei. Restul fie nu au carnet, fie spun că apelează la mijloacele de transport în comun. Pe de altă parte, conform cercetării, peste jumătate din participanţii la cercetare (52%) au recunoscut că s-au aflat la un moment dat în situaţia de a fi în maşină cu un şofer care a consumat alcool.
Cercetarea „Cum petrec tinerii români” a fost realizată, la nivel naţional, prin metoda chestionarului online, pe un eşantion de 4339 de respondenţi cu vârste cuprinse între 18-35 de ani. Cercetarea face parte din campania „Prietenul la volan se cunoaşte!”, iniţiativa Bergenbier S.A., în parteneriat cu Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin care se doreşte crearea unei comunităţi a tinerilor responsabili care au adoptat comportamente adecvate atunci când e vorba de consumul de alcool.
„Iniţiativa Bergenbier S.A de a premia tinerii care au adoptat un comportament responsabil în ceea ce priveşte condusul sub influenţa alcoolului s-a bucurat de un real succes în cadrul publicului larg. Atât în cadrul filtrelor organizate în parteneriat cu Direcţia Rutieră a IGPR, cât şi în cadrul acţiunilor realizate în cluburi şi restaurante, s-a dovedit că aceştia au înţeles mesajul campaniei, care este unul pozitiv şi empatic. Am preferat această abord