Horia P., Roman. Eseul dvs. „Priorităţi româneşti în termotehnica schimbătoarelor de căldură” este destul de tehnicist şi de arid pentru o revistă ca a noastră. Schiţele însoţitoare nu sînt destul de clare. De pildă, în figura 2, nu am înţeles: dacă niplul (21) închide supapa (16), cum pătrunde agentul termic în calorifer? Dacă doriţi vă putem pune în legătură cu cineva care se pricepe.
Alex, Berceni. Povestirea trimisă şi intitulată „Cenzorul” este mai degrabă un pamflet care vă destăinuie o natură crîncenă, resentimentară. Se vede că modelul folosit pentru personajul central, pe care îl descrieţi foarte amănunţit în natura sa, ce pare una malefică, v-a pricinuit un mare rău. Totuşi, trebuie să luaţi lucrurile mai uşor, cu mai mult umor. Astfel naraţiunea ar avea de cîştigat.
Florin C., Paris. Chiar dacă sînt frumoase, nu putem publica schiţe animaliere, nici chiar în cazul în care ele reprezintă cai. Trebuie să vă adresaţi unei reviste de zootehnie sau de echitaţie. Sonetul care însoţeşte desenele, intitulat „Cavalerul Trac”, este intereasant prin faptul că terţinele sînt scrise la trap, iar catrenele la galop.
Radu F., Alexandria. Piesele trimise de dvs. au o trăsătură distinctivă extrem de pregnantă: cele intitulate „tragedii” sînt comice, iar cele intitulate comedii sînt drame sumbre, frizînd tragedia. Cum presupunem că este vorba de o opţiune personală, nu putem interveni în niciun fel.
Eugen Cenece, Parîng. Trebuie să înţelegeţi că revista noastră, deşi practică o extremă libertate de opinii şi de limbaj, nu poate risca un proces de pornografie. Chiar dacă, aşa cum ne asiguraţi, obiceiurile practicate de personajul dvs. numit generic „Nimfomana” sînt inspirate din cea mai crudă realitate şi constituie modul său curent de comportare, cititorii noştri au apucături mult mai clasice în domeniul erotic şi s-ar simţi şocaţi.