Ani de-a rândul, shoppingul a fost considerat domeniul predilect al femeilor care, în căutarea ţinutelor perfecte, îşi petrec timpul prin magazine. În ultima perioadă, însă, tot mai mulţi bărbaţi s-au dezis de acest tipar şi au dovedit că shoppingul ascunde explicaţii mai profunde.
„Bărbaţii sunt noile femei“, spune Bret Pittman, managerul magazinului Ludlow din Manhattan. „Dar, în cazul bărbaţilor, schimbarea de stil se produce foarte lent“, continuă Millard Drexler, director executiv al multibrandului american J. Crew Group.
Într-un interviu pentru „The New York Times“, Drexler povesteşte cum, recent, a fost nevoit să-şi schimbe stilul vestimentar pentru a se adapta la moda străzii şi la cerinţele actuale. „Mă plimbam prin New York şi i-am văzut pe bărbaţi purtând gulere înguste şi cravate strâmte. Când m-am întors, m-am uitat în oglindă şi gulerele mele arătau ciudat“, a observat directorul uneia dintre cele mai mari companii din Statele Unite, ce produce articole destinate întregii familii.
Preocupat de evoluţia trendurilor, Drexler s-a întrebat care sunt preferinţele vestimentare ale tinerilor de azi, iar pentru a afla răspunsul a discutat cu specialiştii din domeniu. Răspunsurile au fost diferite, dar au coincis într-un punct: bărbatul din ziua de astăzi nu mai preferă hainele care îi acoperă corpul, ci pe cele care i-l descoperă. La propriu şi la figurat.
Valorile estetice sunt tot mai importante
Trupul a devenit o preocupare constantă pentru cei care nu caută doar hainele potrivite, ci hainele ce îi pun în valoare, îi întineresc şi le cresc stima de sine. Dacă sălile de fitness se numără printre locurile cu cel mai înalt nivel de testosteron, nici centrele de înfrumuseţare nu au rămas mai prejos şi au început să fie tot mai vizitate de către domnii care fac sacrificii pentru un aspect fizic promiţător. În întâmpinarea lor au ven