O companie americană cu sediul în New York, numită Quirky, a dezvoltat un model unic de business destinat nevoilor consumatorilor, prin care primeşte sugestii despre invenţii simple care le-ar face viaţa mai uşoară şi le face să devină realitate, scrie Business Insider.
Quirky a fost înfiinţată de către un tânăr antreprenor, Ben Kaufman, care vrea să ajute pe orice persoană cu o idee bună să-şi vândă invenţia cu succes. În primul an, echipa lui Kaufman a reuşit să realizeze patru produse născute din ideile comunităţii. În prezent, a ajuns la 79 de idei care au devenit realitate şi care se vând la nivel global.
Membrii comunităţii Quirky participă cu reacţii în procesul fabricării produselor, de la cap la coadă. Dacă sugestiile lor sunt folosite, participanţii primesc un procent din vânzări. Întregul proces de materializare a ideilor, până la stadiul de a ajunge pe raftul magazinelor, durează 180 de zile.
Compania americană oferă un bonus de loialitate oricui vine cu o idee bună. Bonusul este de 30% din vânzările online şi de 10% pentru retail. Inventatorul împarte veniturile şi cu ceilalţi participanţi la proiect din comunitate, însă tot el câştigă cel mai mult.
Quirky a reuşit să câştige 68 de milioane de dolari (51,6 mil. euro) din vânzări. Până în momentul de faţă, a plătit 2 milioane de dolari (1,52 mil. euro) comunităţii pentru idei.
Iată câteva dintre ideile cele mai simple care s-au vândut foarte bine:
1. Pivot Power, un prelungitor electric cu prize flexibile - 495.436 de unităţi vândute
2. "Cordies", un suport care împiedică încâlcirea firelor la calculator - 364.266 bucăţi
3. "Bandits", elastice cu cârlig - 223.120 bucăţi
4. "The Pluck", un produs lansat de curând care separă albuşul oului de gălbenuş. Preţul pe siteul Quirky este de 13 dolari bucata.
O companie am