Tradusă iniţial drept un autoturism la graniţa cu un model low-cost, Skoda Rapid reuşeşte în schimb să transmită faptul că oferă acel ceva în plus în banii pe care ai fi dispus să-i plăteşti. Aici amintim spaţiul interior pretabil pentru cinci persoane, un portbagaj peste aşteptări, cu un volum de 550 de litri extins până la 1.490 de litri, şi o gamă de motoare economice şi robuste având costuri mici de întreţinere, toate girate de calitatea cehească trecută prin filtrul grupului mamă,Volkswagen.
Skoda Rapid este o maşină corectă, modelul ce contopeşte segmentele Fabia Sedan şi Octavia Tour reuşind să transmită rigoare şi o calitate a asamblării evidentă, chiar şi privită din exterior. Caroseria în două volume şi jumătate (portbagajul este accesat printr-un hayon cu deschidere amplă) măsoară 4,48 metri lungime, lăţimea depăşeşte1,70 metri, înălţimea atinge 1,46 metri iar distanţă dintre punţi cochetează cu valoarea de 2,6 metri.
Interiorul lui Rapid este garnisit cu te miri ce elemente aparent mărunte menite a susţine aspectul practic. Astfel, buzunarele uşilor sunt largi, fiind capabile a reţine sticle pet mari, în timp ce cotiera centrală are un al doilea rol, pe lângă cel de susţinere, degajând un spaţiu adiţional de depozitare. În portbagaj, Skoda a prevăzut un preş cu feţe duble, una rezistentă din cauciuc pretabilă la transportul eventualelor mărfuri şi produse agricole, care altfel te-ar trimite direct la spălătoria auto pentru o igienizare interioară, iar verso-ul carpetei dispune de o mochetă plăcută.
Sedanul cu hayon de la Skoda dispune de trei niveluri de echipare: Active, Ambition şi Elegance. Entrylevel-ul Rapid oferă deja sistem de control al stabilităţii, un pachet complet de airbaguri frontale, laterale şi cortină, pregătire Isofix pentru transportul bebeluşilor, geamuri faţă electrice, banchetă spate fracţionabilă 1/3- 2/3, închidere