Regulamentul de furnizare a energiei electrice obligă compania să execute deconectările după ce consumatorii nu se conformează avizelor primite din partea CEZ. Avizele sunt trimise prin poştă, fără confirmare de primire.
Compania CEZ, furnizorul de energie electrică în Oltenia, şi-a scandalizat abonaţii prin modul în care înţelege să sancţioneze întârzierile la plata facturilor. Mai mulţi clienţi suspectează compania că încalcă deliberat legislaţia în vigoare cu scopul de a stoarce de la abonaţi sume importante de bani în contul operaţiunilor de deconectare/reconectare. Pentru operaţiunea de deconectare/reconectare, CEZ încasează între 268 şi 558 de lei, în funcţie de locul în care se află punctul de consum. G.B., un craiovean abonat al CEZ, ne-a dezvăluit zilele trecute o serie de aspecte care ne-au pus pe gânduri. „Am aflat din întâmplare că, pe 23 octombrie 2012, CEZ a deconectat de la reţeaua electrică o proprietate pe care o deţin în comuna Murgaşi, pentru că nu achitasem o factură din 22 august 2012, în valoare de 88,9 lei. Nu primisem acea factură acasă, dar nici vreo somaţie de plată. În aceeaşi zi (23 octombrie 2012), am găsit în cutia poştală somaţia, prin care eram înştiinţat că începând cu data de 21 octombrie (ora 10.00), locul de consum va fi deconectat. Le-am solicitat să facă dovada că preavizul de notificare a ajuns la mine şi am luat act de conţinutul său în timp util. Cu alte cuvinte, că somaţia şi-a atins scopul pentru care a fost făcută“, a relatat G.B.
Somaţii alunecoase
Nu este pentru prima dată când clienţii reclamă că somaţiile au ajuns în cutiile poştale după momentul deconectării. „Dacă nu vă convine, daţi în judecată Poşta Română! De ce nu vă verificaţi zilnic cutia poştală? De unde ştim noi că somaţiile au ajuns cu întârziere?“, sunt răspunsurile tip pe care clienţii le primesc. Nedorind să ajungă prin săl