In ziua de 22 decembrie anul 1900, acum exact 112 ani, omul de afaceri si pilotul de curse Emil Jellinek a fost cea dintai persoana care cumpand o masina de la compania germana "Daimler-Motor-Gesellschaft", a hotarat sa-i dea o denumire, asa cum li se dau nume vapoarelor. I-a zis "Mercedes".
I-a zis asa, pentru ca astfel o alinta pe fiica sa, in varsta de 13 ani, al carei nume complet era inscris in acte astfel: Adrienne Manuela Ramona Mercedes.
Din toate aceste pronume obisnuite, omului de afaceri i s-a parut tocmai acesta din urma ca fiind de o rezonanta deosebita, destinat sa produca un puternic impact public - si nu s-a inselat.
Domnisoara Mercedes
Emil Jellinek era nu numai pilot de curse, ci, asa cum am aratat, si un prosper om de afaceri, cunoscut ca cel mai mare dealer de automobile de la inceputul secolului XX. Fusese consul al Austro-Ungariei in Franta si era cotat ca unul dintre cei mai bogati oameni din lume.
Masina cumparata i-a fost pe plac, si-a dat seama ca ea poate fi un real succes pe piata auto din acea vreme si a revenit, comandand la "Daimler-Motor-Gesellschaft" inca 35 de masini identice, pentru afacerea sa. Achizitia totala era de 36 automobile, potrivit Infoniac.
Intrucat i s-a parut ca producatorul nu are un brand corespunzator, dealerul intrerprinzator a dat intregului lot acelasi nume: "Mercedes". Denumirea parea ciudata, dar in Europa a prins repede, avand o rezonanta exotica. Numele amintea onomastici iberice, dar facea si trimiteri la indepartatele pamanturi sudamericane.
Un tata emotiv
S-ar putea ca alegerea denumirii sa nu fi avut la baza numai un calcul comercial, ci si un efect emotional. Emil Jellinek suferise o grea lovitura prin decesul primei sale sotii si, dupa un timp, s-a recasatorit cu o frantuzoaica, de la care a avut un fiu.