Guvernul a extins lista beneficiarilor de locuinţe de serviciu, stabilind ca din această categorie să facă parte inclusiv şefii de departamente, adjuncţii secretarilor generali şi directorii generali din administraţia centrală.
Modificarea a fost decisă de Guvern prin ordonanţă de urgenţă aprobată în prima şedinţă după votul de învestitură.
Ordonanţa modifică OU 80/2001 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea, temporar, a locuinţelor de serviciu necesare unor categorii de personal în cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice.
Ordonanţa stabileşte că pot beneficia de locuinţă de serviciu persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică, numite sau funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publică, conducătorii instituţiilor publice din cadrul administraţiei publice centrale, şefi de departamente, precum şi secretarii generali şi secretarii generali adjuncţi, directorii generali şi persoanele care sunt încadrate pe funcţii din cabinetul demnitarului în cadrul autorităţilor publice, ministerelor celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice.
În prezent, legislaţia în domeniu stabileşte că de locuinţă de serviciu pot beneficia persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică numite sau funcţii asimilate celor de demnitate publică, secretarii generali, precum şi persoanele încadrate pe funcţii din cabinetul demnitarului în cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice.
Astfel de locuinţe de serviciu sunt puse la dispoziţie de către Regia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS).
În cazul în care RA-APPS nu poate asigura o locuinţă de serviciu, beneficiaii pot închiria locuinţe de pe piaţa imobiliară, costurile fiind acoperite