Cu toţii aşteptăm luna decembrie pentru darurile şi surprizelor ei, fiind luna cadourilor, a bunătăţii şi a iubirii. Târgurile tematice şi evenimentele organizate în pieţele publice sunt ocazii pentru micii anteprenori să-şi dezvolte o afacere de familie din care să îşi rotunjească veniturile. O astfel de afacere este vânzarea de produse calde sau fierbinţi.
De la produse de patiserie la grătare şi produsele fast-food precum hot-dogul, standurile cu mâncare caldă amplasate în astfel de locuri au parte întotdeauna de clienţi. De asemenea, vânzătorii de ceaiuri, cafea şi vin fiert se vor bucura de un rulaj mai mult decât profitabil: un participant la Târgul de Crăciun din Piaţa Universităţii, venit din judeţul Focşani, spune că vinde zilnic aproximativ 30 de litri de vin, echivalentul a 100 de pahare pe care încasează cinci lei, pentru fiecare. La acestea se mai adaugă cam acelaşi număr de cafele şi ceaiuri, iar după ce-şi plăteşte taxa de participare la târg şi dările pentru stat, spune că reuşeşte să rămână cu un profit dublu faţă de investiţie.
Realizarea de produse handmade pentru sărbători
Fie că fac globuleţe din materiale reciclabile sau împletesc căciuli şi fulare, cei cărora nu le lipseşte spiritul anteprenorial şi dibăcia pentru lucru manual scot sume frumuşele de pe urma talentului lor. Micile obiecte fabricate manual sunt cadourile cele mai speciale şi nu sunt nici foarte scumpe. O figurină cu motive de Crăciun variază între 10 şi 50 de lei, iar accesoriile de iarnă precum căciulile şi mănuşile se vând cu 15 - 35 de lei în târgurile din oraş. Acest gen de afacere este foarte profitabil şi în mediul virtual, unde costurile de promovare şi expunere sunt minime, iar cumpărătorul o poate primi acasă deja împachetată sub forma unui cadou.. Sunt nenumărate site-uri şi bloguri care propun obiectele hand-made ca sugestii de cadouri inspirate, iar