Jucăriile și decorațiunile de Crăciun cu defecte, precum și alimentele expirate fac obiectul celor mai multe reclamații la Protecția Consumatorului în luna decembrie. Sursa: ARHIVA EVZ
În perioada Sărbătorilor, cresc vânzările în magazine și automat și numărul nemulțumirior legate de produsele achiziționate. Marius a cumpărat în jur de 100 de metri de cablu lumninos pentru a-și decora casa și propriul magazin. „Am vrut să-l pun la geam în casă ca să arate frumos de afară și în magazinul pe care îl am. Din păcate, am făcut prostia să nu-l verific în momentul în care l-am cumpărat. Pe cablu și pe transformator am plătit în jur de 250 de lei”, ne-a declarat gălățeanul.
La două zile de la achiziționare, Marius a încercat să-și monteze instalația luminoasă în magazin. „Eu și soția ne-am chinuit vreo două ore să o aprindem și să o montăm. Am crezut că este de vină transformatorul sau rețeaua electrică de la magazin. Ne-am gândit că poate nu face față, așa că am încercat să o aprindem și acasă. Degeaba, nici aici nu a mers”, mai spune bărbatul.
A doua zi, s-a prezentat la magazinul de unde a cumpărat instalația, unde s-a constatat defectul. „Cei de la magazin au început să-l verifice și au văzut că nu merge, dar mi-au spus că nu e vina lor, ci a producătorului. Așa că m-au trimis la producător. Spre surprinderea mea, am aflat că sunt importante din China și mi-au dat numele importatorului să mă duc acolo să cer despăguibire. Practic, am fost luat la mișto”.
Unde puteți reclama neregulile
Autoritățile spun că cele mai multe reclamații din această perioadă au ca obiect serviciile. „O mare parte dintre reclamații vizează serviciile de telecomunicații, jucăriile și chiar produselor alimentare specifice Sărbătorilor și nu numai”, a explicat Monica Pretorian, purtătorul de cuvânt al Autprității Naționale pentru Protecția Consumatorului.
Pentru orice