Sarbatorile de iarna fac oamenii sa cheltuiasca mai mult in luna decembrie, atat pentru pregatirea meselor de Craciun si Revelion, cat si pe cadouri. Totusi sunt si companii care castiga foarte bine de pe urma acestor evenimente, considerand luna decembrie ca fiind cea mai buna luna din an din punct de vedere al vanzarilor.
Printre aceste firme se numara cele din domenii precum retail, curierat, decoruri, dulciuri, florarii, saloane in infrumusetare, cafenele, restaurante si altele. Afacerile acestora cresc considerabil in decembrie fata de o luna obisnuita.
Cu cat cresc afacerile
"In decembrie, fata de o luna normala, vorbim de o crestere cumulata pe toate proiectele de mai bine de 5 ori. De fapt, in luna decembrie, se fac vanzari cat aproape 35% din cifra de afaceri", a declarat Marius Dosinescu, CEO-ul FlorideLux.ro.
In acelasi timp, Carmen Baboian, proprietara atelierului floral Petalia, a observat ca multe companii au renuntat la cosul traditional oferit cadou partenerilor si si-au indreptat atentia catre aranjamente facute intr-o maniera speciala, urmand un alt design decat cel traditional.
"Prin urmare comparativ cu perioada de vara, decembrie se dovedeste a fi urmatoarea perioada profitabila in afacerile cu flori. In acest an noi ne asteptam ca veniturile sa creasca considerabil, cu aproximativ 40% fata de o luna obisnuita din an, datorita, in special, volumelor facute prin vanzarile catre clientii corporate", a spus Baboian.
De asemenea, dulciurile sunt foarte cautate in acest sezon.
"Stim cu totii ca interesul pentru dulciuri, ca si pentru alte produse fine explodeaza in preajma sarbatorilor, dar cu precadere in luna cadourilor. Interesant este faptul ca in 2012 romanii,si bucurestenii cu precadere isi indreapta atentia catre dulciuri facute in ateliere tip boutique, renuntand as