Citynews.ro a selectat pentru voi câteva obiceiuri proaste care-ţi scurtează drastic durata de viaţă a discului de ambreiaj şi a celorlalte componente ale kit-ului. Evitând şi conştientizând anumite metehne vechi, unele dintre ele dobândite chiar din primii paşi într-ale şofatului, vei scuti bugetul familiei de reparaţii care, în cazul ambreiajului, nu sunt deloc ieftine, în special la anumite modele de maşini.
Cea mai frecventă greşeală este că la staţionarea la semafor, unii şoferi păstrează piciorul pe pedala de ambreiaj, ceea ce în timp duce la distrugerea rulmentului de presiune, care va începe să „fluiere”. În acest caz e posibil ca în service să fie nevoie de schimbarea întregului kit de ambreiaj, nu doar a discului. În ciuda faptului că la semafor, şoferii dispun de obicei de timp suficient ce justifică eliberarea ambreiajului, scoaterea vitezei la punctul mort şi securizarea alunecării maşinii cu frâna, explicaţia pentru acest prost obicei pare să fie teama de a nu întârzia plecarea de la stop, în caz contrar, în secunda numărul doi ce urmează ezitării demarării, în spatele respectivei maşini se poate declanşa un concert de claxoane din partea şoferilor nerăbdători ori prost educaţi
Altă eroare făcută de şoferi o reprezintă odihna piciorului stâng în contact superficial cu pedala de ambreiaj, lucru petrecut de multe ori involuntar la drum lung, ori în cazul şoferilor începători care sunt nesiguri pe ei şi au o mare teamă de a nu provoca un accident.
Pedala de ambreiaj nu trebuie apăsată niciodată mai mult decât este necesar. Aceasta trebuie eliberată complet în perioada dintre schimbările treptelor de viteză. O greşeală făcută chiar şi de către cei cu vechi ştate într-ale şofatului constă în menţinerea ambreiajului patinat în intervalul cuprins între utilizarea primei şi a celei de-a doua trepte
de viteze. În special la motoarele d