Finalizarea Autostrăzii Bucureşti – Constanţa, la 30 de ani de la începutul studiilor pentru acest proiect reprezintă unul din cele mai importante evenimente ale anului în domeniul infrastructurii.
2012 a adus şi inaugurarea lucrărilor pe un alt tronson, început în 2007, Autostrada Bucureşti – Ploieşti, fără cei 6,5 kilometri de la intrarea în Bucureşti, pe care vom merge, cel mai probabil, la începutul lui 2014.
Ministerul Transporturilor a fost condus de trei miniştri, Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi, iar 2013 va începe cu un nou ministru, Relu Fenechiu.
Schimbările din cauza conjuncturii politice au afectat şi domeniul infrastructurii, caracterizat prin reducerea ritmului de lucrări în cazul unor proiecte europene şi presuspendarea axei de transport rutier din Programul Operaţional Sectorial Transporturi.
Anul 2012 a adus, totuşi, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte. Lucrările pentru tronsoanele 6 şi 7 ale autostrăzii A2, respectiv Cernavodă – Medgidia şi Medgidia – Constanţa, au fost recepţionate oficial pe 29 noiembrie, autostrada Bucureşti – Constanţa fiind în sfârşit finalizată pe toate tronsoanele.
Autostrada Bucureşti – Constanţa trebuia să fie dată în folosinţă în întregime din 2011, lucrările fiind întârziate din cauza rezilierii unuia dintre contractele pentru execuţia unui tronson al autostrăzii.
Proiectarea acestui obiectiv datează însă dinainte de Revoluţie.
Autostrada Bucureşti – Constanţa reprezintă cel mai îndelungat proiect de autostradă din România, finalizarea ei fiind împiedicată de aceleaşi probleme, care, de la începutul anilor ’80, împiedică darea în folosinţă: de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, neînţelegeri cu constructorii şi rezilieri, precum şi lipsa finanţării.
Proiectul autostrăzii, început în anii ’80 şi întrerupt în diferite