Vânzările de bere au crescut cu 5% în primele zece luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011, arată o analiză ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Cea mai bună perioadă a acestui an a fost luna mai, când consumul s-a majorat cu aproape 17%, datorită căldurii şi finalei Europa League care s-a jucat la Bucureşti. Vremea bună s-a simţit şi în lunile iulie şi august.
Cu aceste rezultate bune, piaţa de bere a dat primele semnale clare de reviriment după doi ani de scădere şi unul de stagnare.
Piaţa berii nu a mai văzut astfel de creşteri puternice în timpul verii din 2008, ultimul an de boom pentru această industrie. Ulterior, creşterile fie au fost numai de câteva procente, fie a fost vorba de scăderi.
Cei mai mari jucători de pe piaţa locală a berii sunt Ursus, Heineken, Bergenbier, URBB (United Romanian Breweries Bere¬prod) şi Romaqua (cu brandurile Albacher şi Dorfer)
Din punctual de vedere al valorii, piaţa de bere se ridică la aproximativ 1,7 mld. euro.
Vânzările de bere au crescut cu 5% în primele zece luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011, arată o analiză ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Cea mai bună perioadă a acestui an a fost luna mai, când consumul s-a majorat cu aproape 17%, datorită căldurii şi finalei Europa League care s-a jucat la Bucureşti. Vremea bună s-a simţit şi în lunile iulie şi august.
Cu aceste rezultate bune, piaţa de bere a dat primele semnale clare de reviriment după doi ani de scădere şi unul de stagnare.
Piaţa berii nu a mai văzut astfel de creşteri puternice în timpul verii din 2008, ultimul an de boom pentru această industrie. Ulterior, creşterile fie au fost numai de câteva procente, fie a fost vorba de scăderi.
Cei mai mari jucători de pe piaţa locală a berii sunt Ursus, Heineken,