Revista americană Newsweek, înfiinţată în urmă cu 80 de ani, a dat publicităţii fotografia care va apărea pe coperta ultimului său număr tipărit, relatează BBC.
Este vorba despre o fotografie în alb-negru, în care se vede clădirea zgârie-nori unde se află sediul din Manhattan al revistei americane, iar pe copertă scrie #lastprintissue (ultimul număr tipărit).
Mesajul apare pe reţeau de socializare Twitter, ca un omagiu adus publicaţiei care a apărut pentru prima dată în 17 februarie 1933.
Dispariţia ediţiei printate a fost determinată de scăderea drastică a veniturilor din publicitate, în special pentru că publicul s-a mutat în mediul online.
De la începutul anului viitor, Newsweek va apărea doar în variantă digitală. Editorul Tina Brown a descris ceea ce urmează ca pe "un nou capitol" pentru viaţa revistei. Într-o scrisoare a redactorului-şef, ea a scris: "Aceasta nu este o revistă convenţională sau inflexibilă. În acest spirit am făcut schimbările recente şi ne-am deschis inimile pentru mediul digital, aşa cum vor face toţi ceilalţi competitori ai noştri de pe piaţă, cu aceeaşi sinceritate. Ne aflăm în faţa unui moment de cotitură", a scris ea.
Deşi s-a aflat mereu pe locul doi în preferinţele publicului, după revista Time, a câştigat notorietate în anii 1960, pentru modul în care a relatat despre mişcarea pentru drepturile civile.
La cel mai bun moment al său, a avut un tiraj de 3 milioane de exemplare, dar din cauza scăderii numărului de cititori şi a publicităţii, a început să înregistreze pierderi financiare.
A fost vândută de compania Washington Post omului de afaceri şi publicistului Sidney Harman, în 2010, pentru un dolar, şi a fuzionat cu publicaţia online Daily Beast, trei luni mai târziu.